הומאופתיה לטיפול בסרטן

הערה חשובה– שימו לב למחקר זה. מחקר מורכב מבחינה ביולוגית, שתורגם ע"י דר' יהודית פלינט, שמראה למה אי אפשר להגיד שרמדי מדוללת ומנוערת שווה לפלסבו.

thuja  בפוטנץ 30c משפרת אחוזי הישרדות, ומגנה מפני נזקיDNA  ורמות סטרס בתאי ריאה של עכברים, 

שהודגרו בתרבית עם חומר כימי מסרטן

תרגמה: יהודית פלינט  RCHom

המחקר נעשה ע"י קבוצת חוקרים מהודו בראשות פרופ'. A.R. Khuda-Bukhsh (במימון של חברת בוארון). אותו פרופ' כבר חוקר באינטנסיביות את המנגנון המולקולרי של השפעת רמדיס הומאופתיות והוא מתמקד בthuja , מכיוון שרמדי זו נמצאת בשימוש נרחב בעבודות של דר' בנרג'י ואחרים, שהראו את היעילות שלה בטיפול בסרטן ריאות ושד .

המאמר מתאר את היכולת של הרמדי טויה בפוטנץ 30C להשפיע על תהליכים מולקולאריים, שהתרחשו בתאי תרבית רקמה במבחנה  (In-Vitro), לאחר שאלו נחשפו לחומר המסרטן benzo(a)pyrene.  benzo(a)pyrene נמצא בעשן הסיגריות ובתוצרי פחם והוכח בעבר קשר מובהק בינו ובין סרטן (ריאות במיוחד). החומר  ידוע כציטוטוקסי (הורג תאים) כנראה בהיותו גורם לנזק ניכר לDNA, משרה מוטציות ופגיעה ברצף הגנים, תהליך שידוע  כתורם להתפתחות סרטן. עוד נמצא במחקרים קודמים כי אחד ממנגנוני הפעולה של הBaP  הוא באמצעות עליה של רדיקלים חופשיים של חמצן, וירידה בנוגד החמצון הטבעי של הגוף גלוטטיון. דהיינו באמצעות  שינוי בביטוי של גנים המקודדים לחלבונים הקשורים במנגנון התגובה לסטרס לאחר נזקי DNA.

בניסוי השתמשו בתאים שהוצאו מרקמת ריאה של עכברים. התאים שגודלו במבחנה נחשפו לקרצינוגן הכימי benzo(a)pyrene  בריכוז שגורם לתמותה של כ50% מהתאים. למחצית מהתאים הוסיפו את הרמדי טויה, לאחר הוצאת הקרצינוגן ואילו לקבוצת הביקורת הוסיפו פלסבו (תמיסת הדילול של הכנת הרמדי שעברה אותו מס' של דילולים וניעורים).

התוצאות היו מרשימות. נמצא כי רמת ההישרדות של התאים לאחר החשיפה לרמדי טויה עלתה ואילו בקבוצת הפלסבו לא חל שינוי בתמותת התאים. המשמעות היא שהאפקט הורג התאים של ה benzo(a)pyrene פחת באופן משמעותי בתאים שטופלו בטויה. בכדי לנסות לבדוק את מנגנון הפעולה האפשרי של הרמדי נבדקו רמות של הרדיקלים החופשיים, האנטיאוקסידנט וחלבון נוסף HSP90 שמעיד על רמת הסטרס בתאים. נמצא כי רמת הרדיקלים וחלבון הסטרס ירדו ואילו הרמה של האנטיאוקסידנט עלתה בתאים שקיבלו טויה ולא בתאים שקיבלו פלסבו !!!

התוצאות מעידות כי ההתאוששות של התאים שנחשפו לחומר הקרצינוגני ע"י הרמדי טויה קשורה ליכולת של הרמדי להשפיע על תהליכים פיזיולוגיים מדידים, הקשורים בתיקון נזקי פגיעה בDNA  שנגרמו ע"י חומר כימי מסרטן.

מחקר זה נעשה בכלים מדעיים מובהקים של מחקרים בביולוגיה מולקולרית בחקר הסרטן. הוא  מוכיח לספקנים – הנתלים במדע המדיד בלבד ומבחינה מדעית אשר כל רמדי בפוטנץ 30C    (שעברה דילול מעבר למס' אבוגדרו) נחשבת על ידם לפלסבו- כי לרמדי ההומאופתית יש אפקט שהוכח כאן בכלים מדעיים מובהקים לעומת פלסבו אמיתי.

קישור למחקר: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24299603

לקריאת מחקר נוסף בנושא – לחץ כאן

שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.

רמדי הומאופתית

מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית. מאת גיא טידור, הומאופת