טיפול הומאופתי לתופעות שכיחות בהריון

טיפול הומאופתי להקלה על תופעות לוואי שכיחות בהריון

במהלך ההריון עובר גוף האישה תהליכים ושינויים הגורמים לעיתים לתופעות מכבידות כמו בחילות, טחורים, צרבות, בצקות, שינויים במצב הרוח, אי נוחות פיזית ועוד. חלק מן התסמינים הם טבעיים לחלוטין וקשורים בשינויים ההורמונאליים , בהתרחבות כלי הדם ונפחם, בהתרחבות האגן, בעלייה במשקל, בשינויים ביציבה – אך בכולם ניתן לטפל ולהקל.

תקופת ההריון מתחלקת לשלושה שלישים, כאשר כל שלב מתאפיין בתופעות נפשיות ופיזיות עיקריות:

השליש הראשון מתאפיין בעיקר בגודש רגשות ובחרדות למיניהם, לצד עייפות ובחילות. הבחילות בתקופת ההריון מתרחשות עקב השינויים ההורמונליים ומתחילות כבר בראשיתו. הן מגיעות לשיא עוצמתן בשבועות 5-7 וממשיכות עד השבוע 14-16 לערך. אצל קרוב למחצית הנשים הן חולפות עד השבוע ה-16 וישנן נשים שאצלן הבחילות מלוות את ההיריון עד סופו.

תופעת הבחילות בהריון שונה מאישה לאישה, משלב אחד בהריון לאחר, וכמובן – מהריון להריון.

בשליש השני העייפות הגדולה חולפת בחלק מהמקרים, הבחילות נגמרות(לא אצל כולן, כאמור), אך בשלב זה יש נשים הסובלות מצרבות, התכווצויות בבטן ובשרירי הרגליים, ורידים בולטים ולחץ דם שמתחיל לטפס למעלה…

השליש השלישי  מאופיין בכאבי גב, ההתכווצויות מתחזקות, הצרבות מתגברות, שלא להזכיר את הטחורים ואת הלחץ על שלפוחית השתן. הרגליים עלולות להתנפח מבצקות וכובד הגוף עשוי להקשות על השינה.

מדוע חלק מהנשים סובלות וחלק לא ?

קשיים פיזיים – ההריון דורש מן האישה והגוף שלה משאבים ואנרגיות רבים כדי לאפשר סביבת התפתחות אופטימאלית לעובר.

קשיים רגשיים – עצם ההריון מעלה הרבה פעמים נושאים ותחושות לגבי הזהות כאם, האחריות הגדולה, מתעוררים קונפליקטים בין הרצון לפתח קריירה ולהתקדם בחיים ובין הרצון להיות אימא, חשש מן העתיד הכלכלי, הקשר של האישה עם האם, המשפחה, בן הזוג. מראה הגוף ההולך וגדל והסתגלות לגוף הנשי ההריוני לא תמיד בא בקלות .כל אישה והתחושות שלה, החששות שלה.

איך הטיפול ההומאופתי יכול לעזור?

בתקופת ההריון נשים מקפידות להימנע מלקיחת תרופות מחשש לגרימת נזק לעובר.

הטיפול ההומאופתי מבוסס על הכנות טבעיות, שאין בנטילתן אפשרות לנזק לעובר וביכולתן להחזיר לגוף את האיזון הטבעי שלו.

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים מגלות את יתרונותיו של הטיפול ההומאופתי בתקופת ההריון. הטיפול הוא עדין, טבעי, בטוח לשימוש האישה ההרה ואינו מזיק לעובר, מה שהופך אותו להיות הטיפול האולטימטיבי והיעיל לנשים בהריון.

ההכנה ההומאופתית נותנת מענה לקשת רחבה של תסמינים ומותאמת באופן אישי לכל אישה ואישה.

יתרה מכך, טיפול הומאופתי בתקופת ההריון מיטיב את מצבה הגופני והנפשי של האם, תורם לבריאות העובר ובהמשך עשוי לעודד לידה קלה.

טיפול הומאופתי מתייחס למכלול התסמינים והמאפיינים של האישה מטפל בכל אישה באופן אישי במהלכו מתייחס לתסמינים הספציפיים אותם היא חווה ולהיסטוריה הרפואית שלה.  בכדי שהגוף יחזור לאיזון יש לטפל במכלול, ולא רק בסימפטום.

תהליך האבחון ההומאופתי לאשה ההרה

  • אבחון הסימפטומים הפיזיים – בתשאול האבחון ההומאופתי, ההומאופת הקלאסי מברר מהם הסימפטומים הפיזיים הייחודים שמהם סובלת האישה. לדוגמא: נשים רבות סובלות מבחילות ומהקאות, אך חלקן מקיאות רק בבוקר, חלקן אחרי שתיית מים, לחלק דחייה מאוכל ולאחרות תאבון בלתי נשלט. צימאון או חוסר צימאון, האם יש הפרשות נרתיקיות, פטרת, עצירות וכו'.
  • המאפיינים הרגשיים והמנטאליים – ההומאופת בודק עם האישה את היחס שלה להריון, האם היה רצוי, האם היה קושי להיכנס להריון, איך הקשר עם בן הזוג, האם ישנן תופעות של חרדה, בכי, היבהלות בקלות, דחייה מן הבעל, מאנשים, חוסר שקט, האם יש בלבול, בעיות בזיכרון ועוד.
  • התאמת הרמדי (התרופה ההומאופתית, או ההכנה, כפי שהיא נקראת בעגה המקצועית) – נעשית בהתאם למאפיינים הייחודים של האישה. ההכנה ההומאופתית מותאמת לה באופן אישי ומיועדת לטפל בכל הסימפטומים – הן הפיזיים והן הרגשיים שהיא חווה. המטופלת מתבקשת ליצור קשר בכל שאלה, התייעצות או כל דבר אחר שמתעורר במהלך הטיפול. ההומאופת מלווה את תהליך הטיפול בסיוע טלפוני בעת הצורך.
  • טיפול במחלות אקוטיות בזמן ההיריון – לעיתים יופיעו מחלות כמו דלקת שקדים וגרון, שפעת, ברונכיט וכו'. גם כאן יש להומאופתיה מענה. בד"כ ההכנה ההומאופתית האישית שהותאמה לאישה, תעזור גם למחלות אלה, אך לעיתים יהיה צורך במתן הכנה הומאופתיות אחרת המתאימה למצב הנתון. הטיפול ההומאופתי יכול למנוע נטילת אנטיביוטיקה, ותרופות שאסורות ומסוכנות בתקופת ההריון.
  • סיוע בלידה – טיפול הומאופתי בהריון מסייע לאישה להגיע ללידה במצב רגשי ופיזי מאוזן, ומעלה את הסיכויים ללדת בלידה טבעית, להסדיר ולייעל את הצירים, לקדם את הפתיחה וירידת הראש ולתרום רבות ללידה קלה וקצרה יותר.

דוגמאות להכנות הומאופתיות יעילות לתסמיני הריון:

ספיה – לבחילות בוקר

קוקולוס – לטיפול בבחילות מתמשכות

וורטרום – להקאות חריפות

הרמדי המתאימה לצרבות  המלוות בתחושת גירוי ובעירה בקיבה –  היא קאוסטיקום איריס ורסיקולור

לבצקות  בקרסוליים ובכפות הרגליים מתאימה ההכנה קליום קרבוניקום

ולהתכווצויות שירים המופיעות בפתאומיות בעיקר בלילה, מומלץ לטפל בקופרום מטליקום או במגנזיה פוספוריקה.

אין המובא לעיל כהמלצה לטיפול, אלא דוגמאות בלבד.

להתאמת הכנה הומאופתית מומלץ להיוועץ עם הומאופת קלאסי, חבר האגודה להומאופתיה קלאסית.

באתר ניתן לאתר ולבחור הומאופת מתוך רשימת ההומאופתים החברים באגודה www.homeopathy-israel.co.il.

 

 

שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.

רמדי הומאופתית

מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית. מאת גיא טידור, הומאופת