ארניקה – רמדי למצבי טראומה ועזרה ראשונה

ישנם מצבים אקוטיים- חריפים, שלגביהם קיימות מספר רמדיס המיועדות לעזרה ראשונה ומתאימות לסיטואציה.

הראשונה והחשובה שבהן היא צמח הארניקה. הארניקה כרמדי הומאופתית מחוללת פלאים ומומלץ להחזיקה כהכנה הומאופתית וכמשחה בארון התרופות הביתי.

היא יעילה מאוד בטיפול במקרים הבאים:

* חבלה כתוצאה מנפילה או תאונה כשהאזור כואב, נפוח, הרקמות וכלי הדם  נפגעו ומופיע שטף דם תת עורי.

* אחרי ניתוח

* לידה

* טיפול שיניים

* ברית מילה

הרמדי מיוצרת מצמח הארניקה, פרח שגדל בעיקר במדרונות ההרים בשוויץ ובארצות נוספות באירופה ובצפון אמריקה.

מספרים שלפני שנים רבות, מטפסי ההרים התוודעו לסגולות הצמח, כאשר במקרה של פציעה או חבלה במהלך הטיפוס השתמשו ונעזרו בו להקלה.

הארניקה כרמדי הומאופתית, יכולה להפיג את הכאב מהחבלה בזמן קצר, ולאפשר תהליך ריפוי והחלמה מהיר. כדי לקבל תוצאות אופטימאליות, מומלץ ליטול את הרמדי סמוך ככל האפשר לזמן הפגיעה.

דוגמאות לשימוש בארניקה במצבים שונים:

*  גברת בשנות ה-70 לחייה מעדה בביתה וקיבלה חבטה בראשה. האזור כאב מאוד והאזור התנפח. בנה (הומאופת) שהיה איתה, נתן לה ארניקה כל שתי דקות. בהדרגה ירדה התדירות לרבע שעה ולאחר כשעה הנפיחות ירדה והכאבים פחתו באופן משמעותי.

במצבים דומים, כאשר האדם מתלונן על סחרחורות או מקיא ויש חשד לזעזוע מוח, חובה שייבדק על ידי רופא.

*  ילד בן 10 נפל מהמדרגות וקיבל חבטה קשה בגבו והתקשה לקום. אמו התקשרה להתייעץ עם הומאופתית, אשר המליצה על ארניקה. לאחר כחצי שעה ושתי מנות של הארניקה חזר הילד לשחק עם חבריו.

* אדם שעבר עקירת שיני בינה וסבל מכאבים עזים. לאחר שתי מנות של ארניקה, במרווח של חצי שעה חלה הקלה משמעותית. למחרת לקח שתי מנות נוספות של ארניקה והכאב והנפיחות חלפו.

* נער שמשא כבד נפל על כף ידו וכל אצבעותיו התרסקו. הוא הובהל לבית החולים. קיבל שילוב של ארניקה ורמדי הומאופתית נוספת בשם היפריקום, שמתאימה לחבלות של קצות עצבים (קצות האצבעות). חל שיפור מהיר בעוצמת הכאב ובקצב ההחלמה.

ניתן לתת רמדיס הומאופתיות גם לתינוק בן יומו והסיטואציה השכיחה ביותר היא מתן ארניקה לאחר ברית המילה, ירגיע ויקל על הכאבים.

איפה ואיך לקנות ארניקה?

* רמדיס הומאופתיות ניתן לרכוש ללא מרשם בבתי המרקחת שמשווקים הכנות הומאופתיות. לבירור ניתן להתקשר למשרד האגודה 03-6094213

* הרמדי מגיעה ככדורונים קטנים ומתוקים המכונים גלובולים.  יש לקחת שלושה בכל פעם, למציצה מתחת ללשון ולפי הצורך.

או כטיפות, ואז יש לקחת 8-10 טיפות בכול פעם ישירות לפה, או למהול במעט מים ולשתות.

* כדאי להחזיק בבית ארניקה  30C וגם משחת ארניקה אותה ניתן למרוח מקומית על האזור הפגוע אך לא על פצע פתוח.

שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.

רמדי הומאופתית

מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית. מאת גיא טידור, הומאופת