פעילות פוליטית

1. האגודה פועלת להכרה במקצוע ההומאופתיה ולהסדרתו באמצעות דיאלוג עם הממשל.

בתחילת שנת 2012 התאגדו 4 האגודות המובילות את עולם הרפואה המשלימה: הומאופתיה, רפואה סינית, נטורופתיה והרבליזם (צמחי מרפא) – פורום הסנ"ה, על מנת להוביל את הסדרת הרפואה המשלימה בישראל.

2. הכנת חומר כתוב בנוגע להומאופתיה המשמש כבסיס מידע במגעינו עם הגופים המחוקקים: (ר`חוברת "תיק הומאופתיה", בהוצאת האגודה: המספקת מידע מפורט לגבי מהות ההומאופתיה, הומאופתיה בעולם, המצב החוקתי, מחקרים ועוד).

4. איסוף מידע מהעולם וכתיבת המלצות לשיפור נהלי ההכנות ההומאופתיות מול משרד הבריאות .

5. יצירת שיתוף פעולה עם קופות החולים ובתי החולים לשילוב הומאופתים רשומים.

 

תמיכה וקידום הומאופתים רשומים

1. רישום ארצי של הומאופתים קלאסיים מורשים מטעם האגודה ופרסום הרשימה בעיתונות, באתר האגודה באינטרנט ובמדיות תקשורת שונות. האגודה הנה הארגון היחידי המקיים רישום ארצי של הומאופתים קלאסיים בעלי הכשרה מתאימה (הומאופתים רשומים הינם הומאופתים מורשים מטעם האגודה. בהעדר סמכות אחרת המגדירה את המקצוע, יותר ויותר מוסדות מעדיפים להעסיק הומאופתים מורשים). רישום ארצי זה מבטיח שהמטפלים המורשים עברו הכשרה מתאימה ועומדים בתנאי הקבלה לאגודה. רישום כזה מאפשר לציבור מידע זמין לגבי הומאופתים בהם ניתן לבטוח.

2. האגודה הנה עמותה רשומה (מלכ"ר) ופועלת בהתאם לחוק רשם העמותות. לאגודה משרד פעיל, המהווה מוקד אליו פונה הציבור בכדי לקבל רשימות הומאופתים מורשים באזור מגוריהם, עם השנים מתגברות הפניות ועולה המודעות לחשיבות של פניה להומאופת רשום ומוכר על ידי איגוד מקצועי.

3. האגודה מפיקה סמינרים מקצועיים של מרצים מהארץ ומהעולם, יוזמת לימודי המשך והשתלמויות, מפיקה כתב עת מקצועי ("זמנים הומאופתים") ומוציאה לאור חוברות מקצועיות של סיכומי סמינרים.

 

קידום מודעות להומאופתיה

*. הפעלת אתר אינטרנט, דף פייסבוק ניוזלטרים, המספקים מידע לקהל הרחב.
*. האגודה מקיימת פעילות צדקה ועבודה עם קהילות נזקקות. קיים מערך של מטפלים חברי האגודה, המטפלים בהתנדבות באוכלוסיות קשיות יום והן במצבי חירום.

 

קידום הסדרה עצמית של המקצוע (Voluntary regulation)

1. העמדת סטנדרטים לפרקטיקה הומאופתית והעמדת קריטריונים ברורים לרישום הומאופתים מקצועיים על פי קריטריונים המבוססים על תקנים בינלאומיים המקובלים האגודות המקצועיות באירופה וארה"ב. באופן זה הרישום מפנה את הציבור להומאופתים מקצועיים שנמצאים תחת פיקוח (ר`חוברת "תקנון האגודה וקוד האתיקה והפרקטיקה" בהוצאת האגודה להומאופתיה קלאסית )
2. העמדת סטנדרטים לחינוך, תמיכה בהקמה, הכרה וביקורת של בתי ספר להומאופתיה. סטנדרטים המבטיחים כי ההומאופתים הבוגרים יוכלו לעסוק במקצועם כשהם מצוידים בכל הידע הדרוש (ר`חוברת "הנחיות לתכניות הוראה בבתי הספר להומאופתיה" וחוברת "נוהל הכרה בבית ספר להומאופתיה קלאסית", בהוצאת האגודה).
3. הטמעת קוד אתי הקובע את נורמות ההתנהגות המקצועית של המטפלים הרשומים באגודה. פעילות של וועדת אתיקה עפ"י הצורך, בתחומים שבין מטפל מטופל ובבוררות בבעיות הקשורות ליחסים בין הומאופתים לבין עצמם. (ר`חוברת "קוד האתיקה והפרקטיקה של האגודה" בהוצאת האגודה להומאופתיה קלאסית ). האגודה מהווה מוקד אליו יכולים מטופלים לפנות בקובלנות ושאלות אתיות ואחרות.
4. התעדכנות מתמדת במידע חדש באמצעות שיתוף פעולה עם ארגונים מקצועיים בהומאופתיה וברפואה משלימה בכלל, בארץ ובחו"ל. נציגים מטעם האגודה פועלים בכל אחד מגופים אלו.

[1] ניתן להיות מנוי על כתב העת המקצועי שיוצא בעברית, הן כחבר או סטודנט רשום באגודה, או להיות ידיד האגודה. ניתן גם לרכוש בנפרד את העיתון, דפי המידע וחוברות הכנסים במשרדי האגודה. במקום או טלפונית.

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment