יתרונות הטיפול ההומאופתי בתינוקות, ילדים ונוער

יתרונות הטיפול ההומיאופתי בתינוקות, ילדים ונוער.

מאת אירינה רוזן (פוליאקוב)

 

מדוע הומאופתיה?

יעילות ומהירות הטיפול ההומיאופתי בילדים מדהימה כי לילד יש מערכות ריפוי עוצמתיות ודינמיות ביותר. הדעה הרווחת היא שהומיאופתיה עובדת לאט. תופתעו לדעת כי בעת הצורך תרופה הומיאופתית יכולה לעבוד באופן מידי ובכלליות ילדים מגיבים מהר לטיפול הומיאופתי מדויק. לדוגמה, במצבים חריפים עם חום, כאבים ותמונה סוערת, כגון דלקות האוזניים והגרון, שפעת וכו', התגובה יכולה להיות מיידית.

 

1. טיפול טבעי, בטוח ועמוק. טיפול הומאופתי מותאם באופן אישי לכל אחד ואחת הוא תומך בטבע הילד ולא מדכא אותו עם כוח השפעה כימית.

2. טיפול במכלול. הטיפול ההומאופתי הינו טיפול עמוק, מקיף ושורשי, המטפל בילד לפי מכלול המאפיינים שלו ולא בסימפטום. ביכולתה של הכנה הומאופתית להחזיר לאיזון ולבריאות תקינה.

3. ריפוי מלא ותוצאות לאורך זמן.  הומאופתיה היא רפואה ההוליסטית, המתייחסת לגוף ולנפש ולמאפיינים הייחודיים של כל ילד וילדה. הומאופתיה מעניקה טיפול עמוק בשורש הבעיה, ואינה מתייחסת רק לביטויים החיצוניים של מחלה (סימפטומים). היא מתמקדת בסיבותיה העמוקות (בקלקול הפנימי) של המחלה ובעזרתה ניתו להגיע להקלה וריפוי.

4. ללא תופעות לוואי. הכנות הומאופתיות אינן מעוררות תופעות לוואי.

5. גירוי והפעלה של כוחות הריפוי. ההכנה ההומאופתית מעוררת ומפעילה את כוחות הריפוי הפנימיים הקיימים בילד ובכך מביאה לריפוי עמוק מהשורש ולא רק דיכוי של הסימפטומים.

6. חיזוק מערכת החיסון. טיפול הומאופתי מרפא את הבעיה מהשורש וכך מחזק את מערכת החיסון ומוריד בצורה משמעותית את הצורך בשימוש באנטיביוטיקה, סטרואידים ותכשירים כימיים אחרים העלולים לפגוע במערכת החיסונית. בעזרת טיפול הומאופתי, אפשר להימנע מניתוחים שונים כמו: ניתוח הכפתורים, כריתת שקדים או פוליפים וכו'.

 

• מחקר חדש מצא קשר בין הרדמה כללית בילדים קטנים לבין התפתחות ליקויי למידה ובעיות התפתחות והתנהגות בהמשך. ילדים שעברו הרדמה יותר מפעם אחת עד גיל 3 שנים נמצאים בסיכון גבוה פי שניים להתפתחות ליקויי למידה בהמשך. מוחם של ילדים נמצא בתהליך התפתחות אינטנסיבית בשנות חייהם הראשונים ולכן מאד פגיע ורגיש לפגיעות. ניסוי מקדים על בעלי החיים מצא כי חומרים מרדימים פוגעים בהתפתחות המוח .

• מחקרים הראו כי הומאופתיה מתמודדת עם דלקות האוזניים בצורה יעילה יותר מהרפואה הקונוונציונלית. לפי תוצאותיו של אחד המחקרים "מעל 70% ילדים שסבלו מדלקות אוזניים אחרי קבלת טיפול הומאופתי לא פיתחו במשך שנה שלאחר הטיפול אפיזודה נוספת של דלקת אוזניים. מעט מאד נזקקו לאנטיביוטיקה."

 

7. הומאופתיה קלאסית מאפשרת טיפול מניעתי בילדים בעלי רקע תורשתי למחלות כרוניות קשות כמו סכרת, מחלות לב, דלקת פרקים, סרטן וכו' עלינו להגן על בריאות של הילדים בדרך הכוללת דגש על מניעה והתחשבות באישיות של כל ילד.

 

 

____________________________

1 ירידה ברמת הבריאות הכללית הינה תופעה שכיחה למדי בקרב הילדים שטופלו בתרופות כימיות ועברו התערבות רפואית וניתוחית שלא לצורך, לדוגמה כריתת שקדים, אדנואיד או פוליפים, ניתוח הכפתורים.

2 http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/news/fullstory_82069.html,
http://groups.google.com/group/bdmesq/web/anesthesia-in-youngest-kids-may-be-linked-to- learning-disabilities

 

3 Friese K-H, Kruse S, Ludtke R, Moeller H. Homeopathic treatment of otitis media in children: comparisons with conventional therapy. International Journal of Clinical Pharmacology Therapeutics, 1997; 35: 296-301.

 

ראו דוגמא של טיפול הומאופתי מוצלח בילדה שסבלה מפוליפים, אדנואיד חסימתי, שקדים מוגדלים והתקפי סטרידור קשים והובאה לטיפול כניסיון למנוע ניתוח – במאמר הבא.

שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.

רמדי הומאופתית

מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית. מאת גיא טידור, הומאופת