בעקבות הכתבה שפורסמה ביום א' ה – 14.2.16 במוסף 'זמנים בריאים' של ידיעות אחרונות, בנושא האלכוהול בתכשירים הומאופתיים, יו"ר האגודה להומאופתיה קלאסית, עוזי רוזנצווייג RCHom קורא להורים, לציבור ולתקשורת לעשות הבחנה בין תרופות המדף (otc) לבין התרופות ההומאופתיות .המותאמות אישית והניתנות על ידי הומאופתים מוסמכים

בהמשך לכתבה שפורסמה היום ב'זמנים בריאים' על פיה משווקים תכשירים הומאופתיים לתינוקות המכילים אלכוהול בריכוז העולה על המותר עבור תינוקות, יוצא יו"ר אגודת ההומאופתים הקלאסיים, עוזי רוזנצווייג RCHom, בקריאה להורים, לציבור ולתקשורת לעשות הבחנה בין תכשירי מדף הנמכרים ברשתות הפארם ובבתי המרקחת לבין תרופות הומאופתיות המותאמות אישית על ידי הומאופתים מוסמכים.
התקשורת ובעקבות זה הציבור, מתייחסים לתכשירים ההומאופתיים כמקשה אחת, ואין הדבר כך. תכשירי מדף, אינם דומים לתכשירים הומאופתיים, לא באופן ההכנה ולא באופן השימוש.

"הומאופת, החבר באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית, לעולם לא היה מעלה על הדעת
להמליץ על הוספת אלכוהול לתכשירים הומאופתיים המיועדים לילדים במינון האסור לפי משרד הבריאות. המטפל ההומאופתי, שם את הדגש על האדם, הייחודיות שלו, הרגישויות, ההעדפות וגם הסימפטומים. מתוך מכלול חייו של המטופל מתאים ההומאופת את התכשיר ההומאופתי באופן אישי לכל מטופל.
מכאן" מדגיש רוזנצווייג, " הצורך והחשיבות להתייעץ עם הומאופת חבר האגודה, שיוכל להתאים את התרופה באופן אינדיבידואלי ובשימוש באלכוהול במינון המתאים לילדים בגיל זה. באופן הזה הטיפול ההומאופתי הוא בטוח לחלוטין לילדים, לתינוקות ואף לנשים בהריון. ולראייה, ניתן לראות עלייה בביקוש ההולך וגובר לטיפולים בהומאופתיה קלאסית הניתנים על ידי חברי האגודה".

האגודה להומאופתיה שמה לה למטרה לשמור על רמת ההכשרה הגבוהה של המקצוע במטרה לקדם את בריאותם ורווחתם של המטופלים. כל ההומאופתים החברים באגודה הם מוסמכים ופועלים על פי הקוד האתי של האגודה ועל פי סטנדרטים גבוהים של ידע ומיומנות מקצועית.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment