בתקופת הקיץ רבים הילדים וגם המבוגרים הסובלים מוירוס שלשולים.

אחת ממטרות המאמר, היא לחשוף בפניכם על קצה המזלג את אפשרויות הטיפול.

חשוב לנו גם להזכיר שאין בהומאופתיה מרפא לשם הקליני של הבעיה, אלא לאדם הסובל ממנה. כך שבמהלך קריאת התיאורים שלהלן, קחו בחשבון שבביצוע אבחון מקצועי, מתייחסים לעוד סך רחב של מאפיינים, שמטבע הדברים איננו יכולים להקיף כאן.

באופן עקרוני, כאשר טווח הפעולה של ההומאופתיה הקלאסית נבחן בהקשר המסויים של בעיות בדרכי העיכול, עולה לפנינו תמונה רחבה ביותר – החל מזיהומים ויראליים קלים, עבור במחלות זיהומיות ממושכות יותר ובאי-סדירות של העיכול על שלל תסמיניו, וכלה במחלות כרוניות ממושכות וקשות של איברי העיכול, דלקתיות ואחרות.

כשמתייחסים להיבט הספציפי של שלשולים הנובעים מחשיפה לזיהום קיצי, יש לקחת בחשבון כמאה הכנות הומאופתיות פוטנציאליות (!). עם זאת, עולות לפנינו מספר הכנות הנחשבות למובהקות מעט יותר. נזכיר אותן עכשיו ברפרוף ונצרף הבהרה חד-משמעית, שהמובא להלן אינו מחליף אבחון רפואי או הומאופתי.

Podophyllum peltatum

זוהי אחת ההכנות ההומאופתיות הותיקות, שרשמה הצלחות רבות אף בטיפול במצבים של כולרה. להכנה הזו יש נטייה כללית לבעיות עיכול, בפרט בתרסריון, בכבד וברקטום. בהקשר הנוכחי, הנטייה היא לשלשולים ממושכים, אשר נוטים להחמיר בשעות הבוקר ועד הצהריים. לקראת הערב נרשמת לרוב הקלת-מה במצב והיציאות אף עשויות להראות תקינות. היציאות עצמן נוטות להיות ירוקות-מימיות, מסריחות ומרובות. בחלק מהמקרים הן עשויות להכיל מזון לא-מעוכל או להיות במרקם ג'לטיני. פרט חשוב הוא שההתפנות עצמה אינה כואבת ויכולה לקרות ללא שליטה (גם במהלך שינה). לרוב גם מזהים צורך עז להקיא וכן צמא לכמויות גדולות של מים קרים.

Aethusa cynapium

הבחילות קשות ביותר, ולאחריהן עשויות להיות הקאות פתאומיות ואלימות של נוזל קצפי שמתחלף בגושישים. השלשולים עצמם – צהובים-ירוקים, ולרוב מכילים מזון לא מעוכל. המאמץ הגדול לפנות את תוכן מערכת העיכול יכול להיות מלווה בחולשה ותשישות קשות.

Croton tiglium

ההכנה ההומאופתית הזו מסייעת לרקמות הריריות של מערכת העיכול, בפרט בשלשול דמי. עם זאת, השלשול עשוי להיות גם מימי-צהבהב, ולהופיע בעיקר כשהחולה שותה או אוכל/ת. הדחף להתפנות הוא מתמיד, ומלווה בתחושת שקשוק פנימית (כמו מים המיטלטלים בבקבוק), אך עם זאת, השלשול מופיע בפתאומיות ובשצף. תיתכן תחושה של גוש ברקטום המתפרץ החוצה.

****

אולי יעניין אתכם לקרוא בנוסף על:

אלרגיה של עונות מעבר.

ארניקה- רמדי למצבי טראומה ועזרה ראשונה.

מדור מאמרים.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment